Co robi dziewczynka? Gdzie jest chłopiec? Dlaczego pani podlewa kwiaty?
Ten zestaw to coś więcej niż tylko obrazki. To narzędzie, które wspiera rozwój języka, rozumienia sytuacji i logicznego myślenia – krok po kroku, pytanie po pytaniu.
Dla kogo?
Dla dzieci i młodzieży:
-
z opóźnionym rozwojem mowy (ORM),
-
w spektrum autyzmu (ASD),
-
z niepełnosprawnością intelektualną,
-
mających trudności z narracją, opowiadaniem lub formułowaniem wypowiedzi.
Dla kogo jeszcze?
Dla terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców, którzy chcą wspierać dziecko w budowaniu logicznych wypowiedzi w oparciu o konkretne, codzienne sytuacje.
Co zawiera zestaw?
-
10 prostych, codziennych scenek (np. mycie rąk, jedzenie jabłka, zabawa na placu).
-
Pytania wspomagające: Kto? Co robi? Gdzie? Dlaczego?
-
Gotowe odpowiedzi do wskazywania (do druku) – wyrazy i/lub obrazki.
-
Instrukcję dla terapeuty z propozycjami pracy na różnych poziomach trudności.
-
Wskazówki, jak korzystać z ramki zdania i kodowania kolorami.
- Wpisy do dziennika.
Co wspiera ten zestaw?
-
Rozwój mowy i narracji.
-
Zrozumienie sytuacji i kontekstu.
-
Budowanie logicznych wypowiedzi.
-
Pracę nad przyczyną i skutkiem (myślenie przyczynowo-skutkowe).
-
Komunikację alternatywną i wspomagającą (AAC).
Zróżnicowane opcje odpowiedzi:
-
Możliwość pracy słownej, gestem, piktogramem lub poprzez wybór obrazka.
-
Elastyczność – dostosowanie do poziomu i możliwości dziecka.
Plik PDF ma 19 stron