Złość, frustracja, przeciążenie – nie biorą się znikąd. Ten zestaw pomaga je zrozumieć, nazwać i oswoić, zanim przerodzą się w wybuch. Stworzony z myślą o dzieciach i nastolatkach w spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną, które potrzebują konkretnego, wizualnego wsparcia w regulacji emocji.
Co zawiera pakiet?
-
plansze z emocjami – do rozpoznawania i opisywania aktualnego stanu
-
plansze „co mi pomaga” – z gotowymi strategiami regulacyjnymi
-
schematy i karty wspierające rozpoznanie napięcia w ciele
-
zestawy do uzupełniania („czuję… bo…”, „potrzebuję…”)
-
instrukcję dla nauczyciela, terapeuty lub opiekuna
-
ilustracje przyjazne, neutralne emocjonalnie – bez infantylizacji
Dla kogo?
-
dzieci i młodzież w spektrum autyzmu
-
dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
-
uczniowie szkół specjalnych i integracyjnych
-
dzieci z trudnościami emocjonalno-behawioralnymi
Co wspiera?
-
rozpoznawanie emocji i napięcia
-
budowanie słownika emocjonalnego
-
rozwój samoregulacji
-
komunikowanie potrzeb
-
zapobieganie eskalacjom zachowania
Do wykorzystania:
na zajęciach TUS, w terapii indywidualnej, pracy w klasie i w domu.
Plik PDF ma 61 stron